Voorstellingen

PROGRAMMA VOORJAAR 2020
(klik op de foto's voor een preview)

Zaterdag 1 februari  20.00 uur CARTOUCHE marionettentheater (Lucas Goudzwaard en Aad-Jan Coumou)  met de voorstelling "Sonate - a quatre mains"

Zij werken al vanaf 1985 samen aan producties met poppen en marionetten. Inmiddels behoren beide spelers tot een van de meest gewaardeerde marionettenspelers van Nederland. Cartouche wordt regelmatig uitgenodigd op theaterfestivals in het buitenland. Bijzonder is de speltechniek die Cartouche door de jaren heen verbeterde waardoor de poppen en hun bewegingen steeds 'menselijker' werden. "Sonate - a quatre mains" is een verzameling van korte scenes die een bizarre verhouding aangaan met schijn en werkelijkheid. De toeschouwer komt in een verstilde, maar ook ontroerende en dan weer vrolijk makende emoties. Het woordloze beeld wordt ondersteund door gesproken tekst, is een internationaal georiënteerd programma voor volwassenen en met fascinatie voor marionetten en beeldend theater. Entree:  € 12,50 - Reserveren: HIER of 0561-432659 (18.00-19.00u).

Zaterdag 22 februari  20.00 uur THE SWINGING DUTCHMAN is geannuleerd

Zaterdag 22 februari 20.00 uur
"Flamenco Light" met  Kambiz Afshari (flamenco gitaar) en Abdel Chico (zang/gitaar/cajon)
Zij brengen zij een mooie mix van kwalitatieve instrumentale nummers afgewisseld met Spaanse klassiekers met zang. Kambiz heeft zijn opleiding afgrond als flamencogitarist bij gitaaricoon Paco  Peña in Codarts Rotterdam.
Naast zijn gitaarspel - begeleid door Abdel op gitaar en cajon - geeft hij ook uitleg over de achtergrond van de stukken.  Abdel is naast een getalenteerde gitarist ook als zanger goed thuis in Spaanstalig repertoire dat zich niet beperkt tot alleen flamenco.
Entree: € 12,50 - Reserveren: HIER of 0561-432659 (18.00-19.00u).

Zaterdag 7 maart  20.00 uur
KAMPA KAMPA !     (Mechelen)

Kampa Kampa! is een kwartet met een eigenzinnig geluid. Ze brengen muziek die swingt, ontroert, beweegt en leeft. Op geheel eigen wijze geven ze vorm aan Argentijnse tango's, Franse chansons, zuiderse ritmes en verhalende luisterliedjes. Eigen werk wordt afgewisseld met interpretaties van bekende en minder bekende muziek uit vele windstreken. Kampa Kampa! is een ensemble uit Mechelen, met gitaar, accordeon, contrabas, klarinet en zang. Akoestisch en levend. Toegankelijk, liefde voor muziek. Het samenspel van de instrumenten klinkt aangenaam fris, verrassend compleet en rijkelijk in balans. Gitarist Roel François heeft een grote liefde voor geïmproviseerde muziek en studeerde af als meester in de muziek aan het Conservatorium van Gent. Zangeres & klarinettiste Dina Verheyden is naast multi-instrumentalist (beiaard/klarinet/fluit/piano/orgel) ook afgestudeerd als Master Klassieke zang aan het Lemmensinstituut te Leuven. Contrabassist Kris Van Daele studeerde aan de Jazz-Studio (Antwerpen) maar noemt zichzelf liever een autodidacticus & uitzonderlijk trouwe polygamist die altijd op zoek is naar nieuwer, ouder, anders en beter. Accordeonist Richard is ook vaak te vinden in Rotterdamse klokkentorens, waar hij als stadsbeiaardier muziek over de straten strooit.

zondag 22 maart 14.00 uur
"THEATERCAFÉ WESTSTELLINGWERF"

met het Lammy Bruyns Ensemble
Het gaat een leuke middag worden met alle liedjes in het Stellingwerfs. De teksten zijn geschreven door Harmen Houtman en op muziek gezet door Lammy Bruyns. De sfeer is afwisselend vrolijk, humoristisch, gevoelig en vooral gezellig. Het ensemble bestaat uit Lammy Bruyns (zang en accordeon), Arthur Siero (gitaar), Doeke Dokter (bas) en Henk de Jong (slagwerk). Entree:  € 10,00 - Reserveren: HIER of 0561-432659 (18.00-19.00u).